Låt oss hjälpa er, på riktigt. Hur många skriver inte på ett hyreskontrakt utan att läsa det finstilta? Har ni kollat att det finns besticklådor i köket? Hyr ni i befintligt skick? Vad händer om ni vill måla om, flytta en vägg eller förändra belysningen? Ingår solavskärmning? Om ni redan undertecknat kontraktet blir ofta alla önskemål därefter tilläggskostnader.

Se till att börja i god tid. Gör en tidsplan och stäm av löpande att alla delprojekt ligger i fas enligt tidsplan. Gör en budget för flytten.

Genom att anlita en extern projektledare kan ni lättare behålla fokus på er kärnverksamhet, utan att tappa produktivitet. Eftersom vi jobbar med människor så vet vi att alla reagerar olika på förändringar. Inflytande och delaktighet skapar en frisk arbetsplats, glöm aldrig det.

Passa på att städa och rensa ut så att ni inte flyttar saker i onödan. Ibland kan en kväll eller helg utanför ordinarie arbetstid göra oerhört stor skillnad. Varför inte belöna er med en afterwork. Skapa ett flyttschema där medarbetarna kan följa processen och olika uppgifter kan fördelas. Hjälps åt och ta vara på chansen att stärka teamkänslan.

Genom att återanvända befintliga möbler sparar ni både på miljön och plånboken. Ett höj- och sänkbart skrivbord kan t.ex få ett nytt liv med hjälp av en ny bordsskiva. Klädda möbler kan kläs om, vilket minskar klimatpåverkan.

Tänk på att leveranstiden på inredning kan vara längre, framförallt vid sommarmånaderna när fabriker stänger. Europeiska fabriker stänger senare och har ni otur påverkar både återförsäljarnas och producenternas semesterstängningar er leverans.

Om ni önskar konkurrensutsätta ert inredningsprojekt hjälper vi er gärna så att ni får rätt pris på rätt produkt.